Jag lever……..eller…….

av Christina

Jodå! men inte som jag borde……tydligen…….

Magen vill inte vara snäll och beskedlig – kanske inte så konstigt eftersom jag, dum som jag stundom är, har påverkats av allt tjat om att jag måste äta bättre och framför allt mer. Jag kan förstå att mitt sätt att äta verkar konstigt och fel, gör det även för mig, men det är så här jag livnärt mig de senaste minst 15 åren och före det har det varit väldigt av och på med intaget av föda.

 Kom alltså ‘på’ för ett tag sedan att det kanske var dags att ändra mina matvanor. Jag är ju på väg att höra till den äldre skaran och har viktnedgången orsakad av min sjuveckors lunginflammation lite som ett orosmoln – kanske inte hängande över mig men i alla fall högt upp i ryggsäcken. Började bra men sen gick det åt pipsvängen……..förstår jag nu. Inte så att jag har hetsätit men det blev för mycket…..eller rättare sagt för ofta……och nu har jag ingen lust att skriva om det här längre! Såååå trist!!!!!!

Jag har  kommit fram till att jag inte ska bry mig om vad andra har för idéer om hur jag ska och inte ska äta! Punkt slut……